Ulotka reklamowa to najbardziej rozpowszechniona forma dotarcia do Klienta. Ulotkę dostajemy na ulicy w sklepie, w przychodni, w banku, to prosta i skuteczna formaz zaprezentowania nowej usługi, miejsca czy towaru.

Może być zupełnie mała jak i duża, czarno-biała i kolorowa, zwykła jak i wycinana w dowolne kształty.

Ciekawa grafika, tekst lub zdjęcie zmieści się na każdym formacie począwszy od A7, A6, A5, DL, A4, A3 do A2. (te od formatu A3 łamane kilkakrotnie traktujemy juz raczej jako foldery)

Ulotki takie mogą być zadrukowanie jedno stronnie lub obustronnie, mogą bćś pojedyńcze lub bigowane/falcowane (łamane) na klika części, najczęściej wykonywane łamanie odbywa się na 1/2, U lub Z. Falcowanie stosujemy gdy papier jest cienki a nakład bardzo duży, natomiast bigowanie konieczne jest przy grubszym papierze aby włókna papieru nie ulegały uszkodzeniu.

Standardowy wydruk uzyskujemy poprzez zadruk z CMYKa lub też przez dodannie dodatkowego koloru pantone. Wydruk możemy zabezpieczyć lakierem dyspersyjnym lub lakierem UV na całości lub wybiórczo. Papier przeznaczony do tego typu poligrafii to najczęściej papier kredowy mat lub błysk w gramaturach od 135 do 250g. Ekonomiczna wersja ulotki może być wykonania na papierze offsetowym o gramaturze 90g i zadrukowana w jednym kolorze. Małe nakłady ulotek drukujemy techniką cyfrową - odpadają tu koszty przygotowalni, ograniczeniem jedynie jest format, maxymalnie możemy uzyskać w ten sposób ulotkę do formatu A3, druk offsetowy stosowany jest dla większych nakałdów lub dużych formatów. Aby uzyskać indywidualny, ciekawy kształt np reklamowanego produktu - ulotkę taką poddaje się sztancowaniu czyli wycinaniu określonego kształtu za pomocą specjalnie przygotowanego wykrojnika. Taka ulotka na pewno przykuje uwagę każdego kto a otrzymał!